Bon Voyage - a persuasive multimodal collectible card game

Kathrin Röderer (Vortragende:r), Alexandra Millonig, Josef Froschauer, Michael Heiml

Publikation: Beitrag in Buch oder TagungsbandVortrag mit Beitrag in TagungsbandBegutachtung

Abstract

The project Virtual Pursuit makes use of the behavior changing potential of games to foster the awareness of alternative travel modes and routes. This demo will showcase a multimodal collectible card game themed within the mobility context that aims at increasing awareness for sustainable mobility alternatives. The game is conceptualized as a persuasive Smartphone application and prototypically implemented in an analog version.
OriginalspracheEnglisch
Titel11th International Conference on Persuasive Technology. Adjunct Proceedings
Redakteure/-innenAlexander Meschtscherjakov, Boris De Ruyter, Verena Fuchsberger, Martin Murer, Manfred Tscheligi
Seitenumfang4
PublikationsstatusVeröffentlicht - 2016
VeranstaltungPERSUASIVE 2016 - 11th International Conference on Persuasive Technology -
Dauer: 5 Apr. 20167 Apr. 2016

Konferenz

KonferenzPERSUASIVE 2016 - 11th International Conference on Persuasive Technology
Zeitraum5/04/167/04/16

Research Field

  • Ehemaliges Research Field - Mobility Systems
  • Ehemaliges Research Field - Technology Experience

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Bon Voyage - a persuasive multimodal collectible card game“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Diese Publikation zitieren