Using Audience Avatars to Increase Sense of Presence in Live-Streams

Tomáš Pagác (Vortragende:r), Simone Kriglstein

    Publikation: Beitrag in Buch oder TagungsbandBeitrag in Tagungsband ohne PräsentationBegutachtung

    Abstract

    Social interactions and the sense of presence are important for the spectatorship experience in live-streams. In large audiences, communication gets harder and viewers participate less. This paper explores the possibility of representing an audience using animated avatars to increase the sense of presence and potentially move some traffic from the chat window to the avatars. We discuss the motivations for and the challenges in creating an audience avatar interface.
    OriginalspracheEnglisch
    TitelComputer-Human Interaction Research and Applications. CHIRA 2023
    Redakteure/-innenHugo Plácido da Silva, Pietro Cipresso
    Herausgeber (Verlag)Springer
    Seiten326-337
    ISBN (elektronisch)978-3-031-49368-3
    ISBN (Print)978-3-031-49367-6
    DOIs
    PublikationsstatusVeröffentlicht - 23 Dez. 2023
    VeranstaltungInternational Conference on Computer-Human Interaction Research and Applications (CHIRA) - Rome, Italien
    Dauer: 16 Nov. 202317 Nov. 2023
    Konferenznummer: 7
    https://chira.scitevents.org/Home.aspx

    Publikationsreihe

    NameCommunications in Computer and Information Science (CCIS)
    Herausgeber (Verlag)Springer, Cham
    Band1997

    Konferenz

    KonferenzInternational Conference on Computer-Human Interaction Research and Applications (CHIRA)
    KurztitelCHIRA2023
    Land/GebietItalien
    StadtRome
    Zeitraum16/11/2317/11/23
    Internetadresse

    Research Field

    • Former Research Field - Experience Business Transformation

    Fingerprint

    Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Using Audience Avatars to Increase Sense of Presence in Live-Streams“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

    Diese Publikation zitieren