Using Audience Avatars to Increase Sense of Presence in Live-Streams

Tomáš Pagác (Vortragende:r), Simone Kriglstein

Publikation: Beitrag in Buch oder TagungsbandBeitrag in Tagungsband ohne PräsentationBegutachtung

Abstract

Social interactions and the sense of presence are important for the spectatorship experience in live-streams. In large audiences, communication gets harder and viewers participate less. This paper explores the possibility of representing an audience using animated avatars to increase the sense of presence and potentially move some traffic from the chat window to the avatars. We discuss the motivations for and the challenges in creating an audience avatar interface.
OriginalspracheEnglisch
TitelComputer-Human Interaction Research and Applications. CHIRA 2023
Redakteure/-innenHugo Plácido da Silva, Pietro Cipresso
Herausgeber (Verlag)Springer
Seiten326-337
ISBN (elektronisch)978-3-031-49368-3
ISBN (Print)978-3-031-49367-6
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 23 Dez. 2023
VeranstaltungInternational Conference on Computer-Human Interaction Research and Applications (CHIRA) - Rome, Italien
Dauer: 16 Nov. 202317 Nov. 2023
Konferenznummer: 7
https://chira.scitevents.org/Home.aspx

Publikationsreihe

NameCommunications in Computer and Information Science (CCIS)
Herausgeber (Verlag)Springer, Cham
Band1997

Konferenz

KonferenzInternational Conference on Computer-Human Interaction Research and Applications (CHIRA)
KurztitelCHIRA2023
Land/GebietItalien
StadtRome
Zeitraum16/11/2317/11/23
Internetadresse

Research Field

  • Experience Business Transformation

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Using Audience Avatars to Increase Sense of Presence in Live-Streams“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Diese Publikation zitieren